vineri, octombrie 29

Chiftelute de Amaranth

Spun NU chiftelutelor de carne!

Fetitei mele ii plac toate mancarurile interzise... printre favoritele ei sunt chiftelutele de carne tocata pe care le primeste pe ascuns de la bunica ei. Am reusit sa gasesc un substitut sanatos acestor chiftelute grase cu carne a caror valoare nutritiva este destul de redusa, si anume chiftelele din amaranth. E adevarat ca se prajesc, iar eu nu sunt un mare fan al prajelilor dar macar au un continut crescut in vitamine si minerale...iar copilul meu cel mofturos chiar le mananca.

Am preluat aceasta reteta chiar de pe punga produsului si am adaptat-o gusturilor familiei mele, imbogatind-o cu legume.

Ingrediente:
100g boabe amaranth
3 linguri faina integrala
1 cana apa
1 ou intreg
1 dovlecel mic taiat marunt
1/2 ceapa tocata marunt
1 catel de usturoi
3-4 linguri boabe porumb dulce la conserva
1 morcov mic razalit pe razatoarea mica
1 praf de sare
1 lingurita boabe uscate de ardei iute
1 lingurita busuioc
1/2 lingurita oregano
ulei de palmier nehidrogenat

Toate ingredientele se pun intr-un bol si se amesteca. Amestecul trebuie sa aibe consistenta unei budinci.
Se fac chiftelute cu lingura si se pun in tigaia incinsa la prajit. Se prajesc la foc mare, cate un minut pe fiecare parte.
Se pot servi cu salata de rosii, ardei copti.
Nota: Punguta de amaranth are 100g, este de la Sanovita, si costa aprox.6,7 ron.

De ce am ales Amaranth-ul?
Iata cateva motive:

Amaranth-ul are gustul asemanator cu cel al nucii, o consistenta gelatinoasa si o aroma usor picanta.
Amaranth-ul este una din cele mai nutritive alimente cunoscute, avand o valoare proteica mai mare decat orezul, faina integrala de grau, ovaz sau secara.
Aceasta cereala este bogata in lizina, fibre, vit. A,E,B,D si aminoacizi esentiali. Contine minerale ca fier, magneziu, zinc, fosfor, cupru, mangan si mult calciu. Este cea mai bogata cereala in calciu.
Semintele sau uleiul de amaranth pot aduce beneficii celor cu boli cardiovasculare. Consumat regulat reduce tensiunea arteriala si scade nivelul colesterolului. Semintele de amaranth sunt antioxidante si imunologice.

Un comentariu:

Anne spunea...

O idee buna. As incerca sa le pun la cuptor. Amaranth-ul se pune nefiert?Merci