vineri, martie 18

Spaghette cu vita - Low Carb

Eu ador pastele, spaghettele in mod special dar le-am scos in totalitate din meniul meu zilnic. Continui sa gatesc familiei mele spachette din grau integral sau paste din secara si orz cu sosuri bologneze. Pentru mine am gasit o varianta dietetica foarte satisfacatoare: inlocuiesc pastele cu radacina de telina razalita pe razatoarea mare.

Reteta (6 portii de aprox. 200 g):
1 ceapa medie
1 lingura unt
--------------------------------------------------------------------------------
Optional - daca nu doriti sa fie slaba in carbohidrati puteti adauga in tigaie odata cu ceapa:
(4 bete apio taiate cubulete mici)
(3 morcovi taiati cubulete mici)
--------------------------------------------------------------------------------
300 g carne tocata de vita
2-3 catei usturoi
1 pahar vin alb
400 ml bulion/pasta de tomate
2 linguri faina de soia
1 radacina telina mare

(celor mici le fierb melcisori sau macaroane din secara sau orz integral - se gasesc la magazinele Enigma sau Casa Nera din Timisoara la aprox. 3,30 Ron)

Ceapa se toaca marunt si se caleste intr-o lingura de unt pana se inmoaie. Se adauga carnea tocata si se prajesc la foc mic pana e patrunsa toata carnita. Se adauga usturoiul pisat marunt, sarea, piperul, paharul de vin si se mai fierb pana se evapora vinul.
Apoi se adauga faina si bulionul si se mai tine pe foc pana cand sosul se ingroasa.
Separat telina se da prin razatoarea mare si se aseaza in boluri intr-un strat de 1.5 cm. Cand e gata sosul se toarna peste telina si se serveste cald.

Niciun comentariu: