miercuri, noiembrie 10

Conopida coapta - Low Carb

Mie nu imi place conopida, dar am gasit o reteta absolut delicioasa de conopida coapta pe acest site:
http://www.e-retete.ro/retete/conopida-coapta. Astazi am incercat-o si eu, si chiar a iesit super buna. Conopida coapta este o cina usoara si rapida si se poate servi cu mai multe feluri de branza.
Am incercat sa prepar si broccoli in acelasi mod (doar ca am tinut floretele de broccoli mai putin timp la cuptor si la foc mai mic) si au iesit fenomenali.



Ingrediente
1 conopida mare (cca 1 kg)
100 gr unt
1 lingurita rasa ierburi provence
1/2 lingurita cimbru uscat
sare, piper

Preparare
Conopida o desfaceti buchetele mici intr-un castron larg.
Topiti untul si adaugati mirodenii in el, plus sare si piper dupa gust. Turnati amestecul peste conopida si amestecati bine, sa fie toate buchetelele acoperite.
Puneti hartie de copt intr-o tava si asezati conopida intr-un singur strat. Dati la cuptor la 220C pentru 45 minute. Intoarceti-o o data, sa se rumeneasca pe ambele parti.


De ce am ales conopida?
Iata cateva motive:

Aceasta leguma cu gust dulceag, cu o valoare energetica moderata, dar care ne ofera un aport diversificat de vitamine si minerale, nu ar trebui ocolita in alimentatie Conopida contine cantitati importante de vitamina C: 100 g ne furnizeaza aproximativ 60 g de vitamina. Astfel, o portie de 200 de grame de conopida gatita permite acoperirea aproape in totalitate a necesarului zilnic. Atentie! Vitamina C se distruge in apa, de aceea conopida nu trebuie fiarta multa vreme, ci mai degraba oparita sau gatita la cuptor. In plus, aceasta leguma ne furnizeaza si vitamine din complexul B (B2, B3, B6), vitaminele K si E, minerale (potasiu, calciu, magneziu), oligoelemente (fier, zinc, fluor, seleniu, cupru, bor), precum si fibre, care se stie ca stimuleaza tranzitul intestinal. Ca majoritatea legumelor proaspete, conopida nu atenteaza la silueta noastra: 100 g ne ofera doar 24 de calorii. Aliat de nadejde in prevenirea cancerului Asemenea altor legume din grupa cruciferelor (broccoli, varza, varza creata), conopida contine substante care pot ajuta la prevenirea cancerului.

Niciun comentariu: